Zaznacz stronę

Na to pytanie można odpowiedzieć bardzo szybko. Przede wszystkim są to walory zdrowotne, o których od dawna wiadomo. Skupmy się na ich opisaniu oraz na tym, jak powinno się w prawidłowy sposób korzystać z sauny. Jest to naprzemienne nagrzewanie ciała i jego oziębnie. Podczas pierwszego etapu dochodzi do podniesienia temperatury skóry do ok. 40 stopni Celsjusza. W efekcie tego powoduje ona wzmożone wydzielanie potu, a wraz z nim toksyn. Płeć piękna dostrzega przez to w głównej mierze względy kosmetyczne. Natomiast wszyscy zgodnie potwierdzą właściwości odchudzające.

Przebywanie w saunie „suchej” najbardziej uzależnione jest od indywidualnych predyspozycji każdej osoby oraz temperatury i wilgotności, jaka w niej panuje. Mimo wszystko czas powinien oscylować w okolicy od 8 do 15 minut. Obowiązkowo po wyjściu należy schłodzić ciało zimną wodą. Może być to wanna, prysznic lub basen.

Wiadome jest już to, że niewątpliwie warto posiadać saunie w swoim domu. Dowiedzmy się zatem, jakie są rodzaje saun? Przede wszystkim wyżej wspomniana sauna „sucha”. Może być nazywana także fińską lub szwedzką. Kolejna odmiana to sauna solna, biosauna, sauna mokra i np. sauna ziołowa.

Jeśli chodzi o warunki domowe, to najczęściej implementowana jest kabina saunowa wyposażoną w wewnętrzne ściany odporne na wysokie temperatury.